CUM EVOLUEAZA PODUL SUSPENDAT DE LA BRAILA?

Cum evolueaza podul suspendat de la Braila, care este stadiul lucrarilor la 1 septembrie?

Cum stam?

La sfârșitul lunii decembrie a acestui an, 2022, podul va fi gata. Mai sunt 4 luni de muncă.  Aparent stăm foarte bine!!! Se lucrează la sudarea celor 86 de piese ale tablierului cu doua sute de sudori! 200 de sudori pentru cele 22.000 de tone.

Date statistice

Câteva detalii despre pod: al treilea ca mărime din Europa, are o lungime de 1974 de metri și o deschidere de 1,120 de metri. La care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea.

Lăţimea totală va fi 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.
Cei doi piloni au înălâimea de 192 de metri, fiind printre cele mai înalte 2 construcții din România.

Tablierul e montat

Dupa montarea ultimului segment de tablier, la 1 iulie, a fost atacat frontul de suduri  ale tablierului, la care se lucreaza acum. O data finializate sudurile si inchiderea lor va urma  aplicarea straturilor hidroizolante peste tablier. Iar peste acestea se va sterne si stratul complex de asfalt rutier, pe intreaga lungime a podului. Deci iata cum evolueaza podul suspendat de la Braila. Treaba merge inainte si decembrie va fi gata.

Acum lucreaza pe langa tot personalul prezent 200 de sudori care vor trebui sa fixeze definitiv segmente care cantaresc vreo 22.000 de tone.

Ritmul de lucru este intens, se lucreaza in 3 schimburi, noaptea podul este luminat feeric. Toate echipele sunt la ritmul maxim, asumandu-si termenul de predare din luna decembrie. Antreprnorul este foarte optimist cu privire la respectarea acestui ritm.

Probele

Probabil ca din ianuarie vor incepe probele. Etapa asta seamana cu comentariile de la TV dinaintea unui mare meci. Se vor monta parapeti, se vor realiza marcajele rutire, se vor proba instalatiile de iluminat si sistemele de siguranta ale  traficului.

Evdident ca nu se va circula din prima. Masa de curiosi care se vor napusti va trebui sa mai astepte. Podul va fi prevazut cu sisteme automatizate de inchidere a circulatiei, mai ales pe perioada iernii. Cand, cu precizie, vom avea precipitatii, viscol sau vanturi puternice si chiar ceata. Avand inaltimea de 38 de metri deasupa Dunarii, cea pe care o stim, nu cea secata de azi, ne putem astepta ca vanturile sa fie destul de puternice pe deasupra Dunarii. Chiar daca podul a fost proiectat pentru a fi tranzitat si de biciclisti, si de pietoni, acesul acestora va fi restrictionat in functie de conditiile atmosferice.

Deci pana vom putea spune ca podul a fost deschis la capacitatea sa nominala va mai fi.

Drumurile, malurile

Si nu neaparat din ceea ce ar putea sa insemne finalizarea tuturor lucrarilor la pod, cat mai ales cu ce se va intampla pe malul dinspre Tulcea. Ne referim aici la finalizarea tronsonului de drum pe care ar urma sa circulam dupa ce traversam podul dinspre Braila spre Tulcea. 

Pentru ca termenele contractuale sunt 2022 pentru pod si 2023 pentru drumuri, dar….nu stim cand in 2023, si nu stim mare lucru despre stadiul lucrarilor. Ce se vede nu e prea incurajator.

Un mic detaliu de coordonare care a scapat cuiva, pe undeva….. Banuiala mea e ca au scapat-o pe jos pe la Consiliile Judetene: Braila si Tulcea. Ori cu bugetul, ori cu organizarea…..

Acest pod este in acest moment cel mai mare obiectiv al tarii. Nu neaparat ca valoare, doar 2 miliarde lei cu tot cu cei vreo 25 de km de drumuri, nu neaparat ca inaltime, ci ca imagine.

Cine ia laurii?

Va las sa va inchiputi cum se vor acoperi de lauri constructorul, ministerul care este, Grindeanu si gasca, si cate urzici isi vor lua peste bot onor membrii Consiliilor Judetene in frunte cu prezidentii lor. Cat de rasul tarii vor fi cu un pod misto, nou-nout, super-automatizat, super record, transformat subit in muzeu prin faptul ca nu sunt gata cele 2 bretele de circulatie care sa alimenteze podul cu traficul din zona.

Imaginati-va ce mistouri desantate vor fi pe social media si pe bacul care va continua sa traverseze Dunarea.

Ma rog, nu zic ca dansul nu a pornit deja, dar cum suntem la vals, asteptand sa inceapa rocknroll-ul.

Turismul in zona

Autorităţile vor să exploateze turistic cel mai mare pod din România si, da, sunt de acord ca ar putea deveni şi o zonă de agrement spectaculoasă.

O perdea de fum a si fost lansata de preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, Iulian Chiriac, care a oferit detalii despre proiect în cadrul unei conferinţe de presă. Citez din Debraila.ro „Ne dorim o zonă de agrement la piciorul podului, cu restaurant pescăresc, cu parking de bărci, astfel încât să putem gestiona podul ca şi obiectiv turistic, de plimbare noaptea, seara şi plimbări pe Dunăre, de ce nu, între Brăila şi Galaţi”.

Cine râde la urma?

Poate ca mai bine ar fi fost sa ne spuna prezidentul cum sta cu drumurile. Dar mai e putin timp si von afla. Sper sa nu radem in hohote…..amare!

Arh. Viorel Plesca

Membru OAR

Viorel Plesca

View all posts

Add comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Viorel Plesca

Social Media

Urmariti-ne si pe retelele sociale

error: Content is protected !!